trailrunning

trailrunning

torsdag 27 september 2012

"Inez tåva, mamma pinga"

Efter några tunga dagar med för lite sömn och en arbetssituation som suger musten ur mig har jag verkligen inte orkat springa. Även  fast jag vet att jag känner mig gladare och piggare om jag väl kommer ut lockar soffan mer. Men igår tittade Inez på mig och sa "Inez tåva, mamma pinga" så då hade jag inget val. I ärlighetens namn hade jag redan klätt på mig träningskläder, men hon bröt ner det sista motståndet. Ute regnade det, var kolsvart och kallt, men jag gav mig ändå iväg. Planen var egentligen långa intervaller, men med tanke på vädret fick det bli tempo istället. 7-10 km sa programmet så jag valde en gammal runda som jag hade för mig var 8,5 och körde först 1,5 km uppvärmning och satte sedan av i tänkt tempo. När jag började närma mig hemma hade jag bara sprungit drygt 5 inkl uppvärmningen så jag tog en liten omväg, men tappade fokus och avslutade när klockan visade 7 km = 5,5 km fart. Kändes lite misslyckat, men andningen var tung och det var fuktigt och råkallt. Nåväl, jag kom ju ut i varje fall och höll farten bra även om det blev lite kort.

Förutom träning, eller brist på träning så har jag hunnit shoppa lite
Missoni/Lindex. Dessutom har vi fått ett nytt löneavtal som är något av en besvikelse även om det innebär en ganska rejäl ökning i år, men mer om det en annan dag. Nu ska jag njuta av ännu en fortbildningsdag

Inga kommentarer: