trailrunning

trailrunning

torsdag 16 april 2009

Sol och solvikingar i Skatås

Igår var jag och Camilla en sväng i Skatås. Vi var med på göteborgsvarvsträningen som anordnades av solvikingarna. 250 personer var på plats och åtminstonde hundra av dem valde att springa i samma grupp som jag och Camilla. En timme distans stod på programmet, men det blev snarare fartlek. När ledet drogs ut gjorde ledaren en lång sväng in i skogen och vi som var långt fram hängde på. Genom skogen gick det långsamt, bitvis gångtempo. Märktes att det inte var orienterare som var med. Skogsutflykterna hade som syfte att hämta upp de som hamnat på efterkälken vilket gjorde att vi i täten hamnade sist igen. Sen var det bara att löpa på till man kom fram i täten igen... och då var det dags för nästa vända. Jag sprang utan klocka vilket gjorde att jag hade dålig koll på hur långt vi hade kvar. Jobbigt, men roligt. Camilla var som vanligt en hjälte och pressade sig hårt. Väl i mål var vi helt slut. Dags för vila, sportdryck och banan. Trodde vi. Istället stod tre galna SATS-ledare på en scen och tvingade oss till benböj och de hiskeligaste balansövningar du kan tänka dig. Allt under glada tillrop. Trött tröttare tröttast kände jag mig.

Idag skiner solen och glädjen är total. Nationella är färdigrättade och betygssatta. Nästa vecka drar engelskan igång. Ingen rast ingen ro.




Inga kommentarer: