trailrunning

trailrunning

måndag 2 juni 2008

ÅNGEST!!

Jag gillar ordning. På många sätt är jag en fyrkantig person som gillar planering och ordning och reda. Kontroll helt enkelt. Ibland är detta begär nästan sjukligt. Alltså, jag är inte pedant, inte alls. Jag är liksom inte naturligt ordningsam utan mer av en slarva, förvirrad och en aning disträ. Sådär flummig liksom. Men just därför krävs det organisation och ordning och reda i mitt liv. Annars riskerar jag att tappa greppet. Falla handlöst. Det gillar jag inte. Därför har jag just nu ganska svårt för mitt liv. Det är nämligen helt i oordning. Min lägenhet är kaos. Flyttlådor och dylikt överallt. dessutom har jag inte städat på ett tag, det har liksom inte känts lönt med tanke på flytten. Allt detta leder till djup ångest i mig just nu.

Desssutom har jag ju ingen koll alls på hur mitt liv kommer att te sig framöver. Också skrämmande. Jag gillar ite att sväva fritt. Önskar ibland att jag kunde vara mer spontan, men det ligger liksom inte för mig. Hmm... kanske därför jag tycker det är lite otäckt med förhållanden... där har man ju liksom aldrig kontroll.

Nej nu funderar jag för mycket igen, borde äl göra som J sa och räkna baklänges från tio, slappna av och andas. Det är ju bara några dagar kvar i detta kaos.

Inga kommentarer: