trailrunning

trailrunning

söndag 13 juli 2008

När livet gör hoppsasteg...

Tillbaka i Sverige och i min alldeles nya hemstad Göteborg. Har cyklat runt på min sprillans nya cykel och upptäckt omgivningarna. Har njutit av att ha uteplats, dessutom så pass avskiljt att jag haft rådjur på besök. Lantligt värre.

Det har varit almedalsvecka och jag känner att jag borde ondgöra mig lite över alliansen. De är ju märkliga, det enda konstruktiva förslaget de kommit med för att stoppa inflation och lågkonjunktur är att ge mer pengar till konkurrensverket. Hurra! Det löser säkert alla problem. Kanske dags att krypa till korset för herr Reinfeldt och erkänna att deras politik inte gett några nya jobb eller nån bättre ekonomi. den högkonjunktur som de hittils ridit på var knappast alliansens förtjänst. Men det får vi nog aldrig höra dem erkänna. Det finns nog massor att vara upprörd över och en hel del att skriva om FRA-lagen bland annat. Problemet är bara att jag är alldeles för lycklig. Jag mår så fantastiskt bra just nu. Jag har inte haft en sån här lång ihållande lyckokänsla på många år. Känns som att en bomb när som helst kommer slå ner i min lyckas trädgård. Men tills dess tänker jag låta livet göra hoppsasteg och hjärtat kullerbyttor. Vakna och somna med ett leende på läpparna.

Kram på er alla mina vänner!!

Inga kommentarer: