trailrunning

trailrunning

söndag 22 mars 2009

Helg...

Denna helg har varit fylld av flyttkartonger och damm. Jag gillar inte alls den här biten av att flytta. Packa, packa, packa och ju mer man packar dessto mer kaos blir det. Usch. Jag gillar inte kaos.Tillslut blev hela lägenheten i Björkekäss nedpackad i lådor. Känns lite sorgligt. Mest för att jag aldrig riktigt fick chansen att bo där. Eller fick... mer att det inte blev så kanske. La ner en massa tid på att måla och fixa och dona för att sedan aldrig vara där. Men sånt är livet ibland.

Appropå livet satt jag idag och gick igenom en del gamla papper och foton. Det är en speciell känsla att titta på gamla foton. De representerar ju liksom vad som var viktigt för en just den tiden de togs. Märkligt hur vissa personer som varit viktiga bara försvunnit ur ens liv. Lite som att de aldrig funnits. Ännu märkligare hur vissa personer och vissa år känns helt oviktiga för mig idag. Exempelvis känns mitt år i Kristianstda verkligen som en parentes. Lite som att jag inte var mig själv det året. Bara gick omkring och låtsades. Ibland kan det nog vara nyttigt att låtsas lite också. Då kommer man liksom tydligare på vem man verkligen är, eller så tror jag att det varit för mig. Jag hoppas det i varje fall. Läste lite i gamla dagböcker också. Från året efter gymnasiet. Väldigt spännande. Nästan overkligt att tänka sig att jag skrivit de rader som stod där. Jag är på så många sätt en helt annan person idag. Men ändå samma. Fortfarande liten och osäker på så många plan. Men samtidigt stark och säker på andra. Hmm.

Löpningen gick förresten bra. Nådde min målsättning. 38.50 och med energi kvar att spurta. Kändes lite tungt på mitten, lite svårt att andas. Håller kanske på att bli förkyld, har ont i halsen och lite nästäppa. H är sjuk. Har sexig whiskeyröst som han sjunger med mest hela tiden. Kanske blir vi två sjuklingar i flyttkaoset. Vore just snyggt.

Kram

Inga kommentarer: