trailrunning

trailrunning

måndag 22 juni 2009

Malta

Nu är jag på Malta och njuter av sol och bad. Hittills har allt varit bra även om hotellet har sina skavanker, dörrar som går i baklås, varmvatten som vägrar fungera och helt galen AC som bara fungerar om man dansar för den. Ungarna är väldigt trevliga positiva och väluppfostrade. Nästan för bra. I de lugnaste vatten. Varje gång jag och linda konstaterar att vi har välordnade underbara grupper får vi knacka hårt i trädörren.

I går sprang jag i värmen. Det var jobbigt och varmt, men bättre än förväntat. Fuktigheten och blåsten hjälpte mot hettan. Ungefär fem kilometer upp och ner för ett berg sprang jag. Plus några rusher. Eleverna såg mig från taket och kommenterade att jag hade ett väldigt tjusigt löpsteg. Imorgon ska jag springa 200 meters intervaller i parken utanför hotellet tror jag.

Annars blir det sena kvällar och tidiga mornar här. Ett och annat glas vin eller öl på balkongen och en hel del salt and vinegar chips lär det också bli. Underbart.

Saknar H av bara den. Men det blir nog bra. Tiden här är så fullspäckad att det går väldigt fort.

Inga kommentarer: