trailrunning

trailrunning

söndag 7 juni 2009

Pokaler, sommarland och val

Den här helgen har jag varit i Örebro. Hälsat på familjen och mena allra bästa tvillingvänner. Vi har känt varandra sedan tredje klasss och det känns ibland lite konstigt när vi ses för man inser hur gamla vi faktiskt blivit. Vissa saker är sig lika. Andra helt annorlunda. Men goda vänner lyckas vi ändå vara.

Annars har helgen ägnats åt mina och pappas favoritnöjen löpning och orientering. I lördags sprang vi på en av Sveriges vackraste vägar, mellan Askersund och Stjernssunds slott. Om det verkligen var Sverigest vackraste väg ska jag låta vara osagt, men en av Sveriges vackraste toalletter hade i varje fall slottscaféet. själva löpningen gick ganska bra. Lite sämre än jag hoppats. Kände av foten lite i uppförsbackarna och kunde inte ta i ordentligt. Målet var 28, men jag kom strax över 29. Ska nog fokusera lite mer på långa intervaller och tempolopp. Eftersom det inte var så många med så kom ajg trots allt 7a av damerna och fick en mycket fin pokal. Pappa fick också en då han kom 4a av de lite äldre herrarna. det var en trevlig gest.

I går kväll var det ju som alla känner till fotboll. Vi satt på en uteservering och tittade genom förnstret på den sorgliga historien som började i hopp, men slutade i förtvivlan. Efter matchen blev det ganska raka spåret hem eftersom en tidig morgon stundade. Kvart i sex ringde klockan. Orienterare är ett galet släkte som gillar att plåga sig själva. Kvart över sex gick bilen till skara sommarland. Inte för att bada, så vackert var inte vädret, utan för att orientera bland dinosaurier och vatten rutchebanor. Missade en del, men det gick bättre än väntat. Jag kände mig stark och ganska orienteringssäker för ovanlighetens skull. Roligt. Ännu roligare var det att pka flumride med Hilding och lillasyster. Helt enkelt en toppen dag.

I morgon blir det lätt jogg med Camilla. Sista veckan på jobbet. Skönt

Inga kommentarer: