trailrunning

trailrunning

torsdag 2 oktober 2008

Tiden går fort när man har roligt

Oj vad dålig jag är på att uppdatera nuförtiden. Får väl skylla på att jag har fullt upp. Hinner knappt börja med veckan innan det är helg igen känns det som, det är ju redan torsdag. Helgen som var hade vi en riktig kulturfrossa. Butterfly kiss på studion och Tapas efter det på lördagen och Bokmässan på söndagen. Dessutom massor av mys.

Annars har tiden mest rullat på, i tisdags var vi på en fantastisk fotbollsmatch. En riktig rysare. Häcken, som H och på nåt sätt då även jag, håller på låg inför matchen fyra i tabellen, nedanför kvalstrecket. Motståndarna Åtvidaberg hade placeringen över. Tabellen är tät. Skiljer bara några poäng såväl upp som ner. Matchen var således ytterst viktig. Häcken gjorde ett tidigt mål men sen gick det utför. Vid halvlek var ställningen 1-3, fördel Åtvidaberg. Hasse gick hem... besviken och trött på att det aldrig går bra. En bit in i andra halvlek får Å straff och H en spelare utvisad. Det kändes vid det här laget helt kört. Nu var det inte bara Hasse som gått hem. Även vi pratade om det, men H sa tt man ju inte ville missa årets vändning, kanske om inget hänt i 80:e. Efter 82 minuter stod det fortfarande 3-1. Det behövdes ett mirakel. Domaren dömde inte vår väg utan friade två handssituationer i straffområdet. Det kändes kört. Plötsligt blir det då 2-3 och hoppet väcks. Mindre än tio minuter kvar även med förlängning, men kanske kanske. 3-3 i 89:e. Hjärtat i halsgropen. 92:a, en anfallare faller och den här gången har domaren inget val. Det måste bli straff. Nu vågar jag inte titta, drar ner mössan över ögonen, men ser ändå mellan maskorna hur straffen slås...IN I MÅL! Helt otroligt.

I kväll var H här med J som sällskap. Mysigt. Men nu ses vi inte på en vecka igen, han måste åka till Alvesta för att ta hand om sin mamma några dar. Sen ska vi till Örebro. Träffa min familj. Spännande.

Imorn blir det orienteringsdag och sen jobbfest. På lördag Ladies night med Linda. Trevlig helg helt enkelt. Dessutom har jag bokat in tre teaterbesök med Camilla på jobbet. Kul.

Kram

2 kommentarer:

Frökenjosefin sa...

Hallå hallå, när har du någon tid över till mig?

mina sa...

när som helst... efter nästa helg har jag nästan inga planer alls