trailrunning

trailrunning

måndag 27 oktober 2008

Jag, en solviking?

Nu får det vara nog på mitt halvslappa lättjefulla liv. Trots närheten till skatås har det inte blivit många rundor sen jag flyttade hit. Betydligt mer soffmysande och vindrickande. Trevligt, men inte så bra för figuren. Efter att ha blivit inspirerad och aningens skrämd av det stundande finalloppet (på lördag...hur nu det ska gå) och av tanken på att delta i Göteborgsvarvet i vår (en mil klarar man på ren vilja, men 21 kilometer är tveksamt), beslutade jag mig för att ta ett krafttag. Sagt och gjort etade jag runt lite efter träningsalternativ. Hittade en hel del faktiskt, men slutligen blev det trots allt den anrika löparklubben solvikingarna som vann. Kanske aningens för seriöst för mig, men jag gillar att sikta högt.

Så ikväll snörde jag på mig skorna och gav mig av. Ut i skogen på gemensam träning. Mycket folk och avslappnad stämning var vad jag möttes av. En timmes lättsam träning, 5x200 meter 1400 snabbt och sen 3x200. Inte så långt, men ganska lagom som uppstart. På torsdag ska jag dit igen. Men oroa dig inte pappa, jag har Almbyjackan på.

1 kommentar:

Thomas Johansson sa...

Keep on running

Vi ses på fredag

P S Ta det lugnt med jobbambitionen - du ska orka länge.

Far