trailrunning

trailrunning

lördag 1 november 2008

Finalloppet

Lördag morgon, strålande solsken, frostbiten natur men med förhoppning om plusgrader när solen värmt på en stund. Om drygt två timmar ska ja och pappa springa Finalloppet i Skatås. 8,8 kilometer i kuperad terräng. Efter träning med solvikingarna i torsdags känner jag mig en aning öm i ena benet, men jag ska ta det lugnt. Att ta det lugnt är knappast min starka sida, men just därför är det dagens mål. De första 7 kilometrarna ska gå riktigt långsamt är planen. Sen är det utför och med sparade krafter kan jag ligga på lite på slutet. Om i läser det här kan ni väl hålla tummarna för att planen funkar. Har laddat Mp3:n. Redo för spåret.

1 kommentar:

Thomas Johansson sa...

Planen höll! Grattis till en bra insats i loppet och tack för sällskapet. Extra tack för påminnelsen om Varvet.