trailrunning

trailrunning

torsdag 25 augusti 2011

Laddad?

Igår hämtade jag ut den oranga tröjan, tidtagningschipet och startgruppsarmbandet. Nu är jag redo för start. Eller? På många sätt är jag mer spänd och nervös för detta än för Lidingöloppet. På lördag har jag ett tydligt mål. Milen under 50. Om det inte lyckas kommer jag att bli besviken. Lidingör känns som en bragd att ta sig runt. Ett lopp utan prestige. Men nu är det som sagt lördag som gäller. Under 50. Det borde gå. Tempoträningen har varit bra, intervallerna likaså. Med ett millopp i sikte har till och med långpassen varit bra. Kroppen känns pigg och benen längtar efter löpning. Egentligen finns inga hinder. Kan jag springa 5 km i 4.40 fart utan att det känns jobbigt borde milen under 50 vara inom räckhåll. Men jag är inte så bra på tävling. Får negativa tankar. Tänker att jag inte kommer orka. Börjar gå, eller sakta av. På lördag ska jag besegra mitt tävlingspannben. Mållinjen ska korsas på en tid under 50, om det så ska vara 49,59,99. Så är det bara.

Nu ska benen få jogga lite med barnvagnen. Sen ska jag göra en spellista. Ladda inför lördag. Hålla tummarna för okej sömn de kommande nätterna, just nu har vi en gång i timmen uppvak, vilket inte känns som optimal uppladdning.

7 kommentarer:

Mia sa...

Lycka till Mina! Jag ska hålla alla tummar jag har :)

Andréa sa...

Jag tror du grejar det där rätt lätt faktiskt! Du har ju sprungit många riktigt snabba pass. Positiva tankar nu och stort lycka till!!

Fit-Eva sa...

Lycka till Mina! Du kommer klara det! Hitta ett mantra som du kan använda dig av för att peppa dig själv och som du använder när du känner negativa tankar komma krypande!
Mitt är: STARK-FRISK-SNYGG
Ditt kanske kan vara: SNABB-SNABBARE-MINA?
Kram!

Lisapisan sa...

Håller en tumme och tror helt säkert att du klarar det galant!

mina sa...

Åh tack tjejer. Det känns som att det borde gå, särskilt med ert stöd :) Och tack för mantrat Eva, det ska jag använda

Thomas Johansson sa...

Lycka till på lördag önskas lilla förstfödda flickebarnet Mina av farsgubben. Om du inte klarar 50 så beror det helt på det s k pannbenet. Du får tagga ner lite och tänka på att det bara är lite löpning. Bromsa lite på första kilometern och spring avspänt och med flyt. När du har passerat 5 så kan du känna att hälften är avklarad och börja öka lite försiktigt. Sedan ökar du lite till på näst sista kilometer och slutligen ger du allt på den allra sista. Tiden bör bli en bit under 50. Jag skriver upp min gissning på ett papper här, men vill inte säga den nu för då blir du kanske stressad. Lycka till! Kram till dig och Inez.

Anonym sa...

Du fixar det! Du måste bara tro på dig själv!
Tänker du springa med musik?