trailrunning

trailrunning

torsdag 20 september 2012

Skoljogg och vardagslyx

Idag är en lyxig dag. Jag ska på föreläsning i stan hela förmiddagen och eftersom jag slutar vid ett på torsdagar passar jag på att kompa ut sista timmen. Eftersom det inte är nån mening att hämta Inez innan vilan innebär detta att jag har en timme alldeles för mig själv. Vardagslyx på hög nivå.

I går var det skoljogg med eleverna. Efter en lång mötesförmiddag med elevärenden slängde jag i mig två knäckemackor och stack upp till spåret. Inte optimal uppladdning kanske och jag kände mig lite tömd på energi. Upp till spåret är det 2 km uppförsbacke så jag var ordentligt varm innan start. Loppet var ett eller två varv på en kraftigt kuperad 3,5 slinga. Många av eleverna stack iväg i all världens fart, men började gå i första riktiga backen. Ett gäng småkillar var dock grymma och låg hela tiden en backe före mig. Själv tog jag i lite mycket i början för i andra varvets backar var jag rejält trött i benen och fick dra ner lite på farten för attinte dra på mig mjölksyra. 7 km på 35 minuter blev resultatet och även om det var lite långsammare än träningsprogrammet sa så känns det okej med tanke på kuperingen. Tror dock att jag behöver lite mer backträning.

Inga kommentarer: