trailrunning

trailrunning

måndag 19 maj 2008

Svårare att skriva när man mår bra...

Precis som med dagboksskrivande har jag funnit att det är mycket svårare att skriva när man mår bra. Dels finns inte samma behov av att skriva av sig, dels blir det så klyschigt att skriva om hur lycklig man är hela tiden. Men nu är det ju så. Jag är lycklig. Fortfarande svävar min framtid i viss ovisshet, men jag känner faktiskt ingen oro för tillfället. Det löser sig. Kanske kommer osäkerheten och ångesten. Säkert. Men just nu mår jag allt för bra. Har sprungit på intervjuer som känts bra. Hoppas (och tror) att de också tyckte det. Får förhoppningsvis veta i veckan. Kanks ekommer ångesten då. Om jag inte får något av dem. Men just nu känns det bra. Som att tusen möjligheter finns för mig.

På torsdag ska jag måla i min lägenhet. Spännande. Hade hoppats på lite hjälp från R, men han är bortrest så jag får klara mig. Bra tjej reder sig själv. Jag är ju trots allt feminist. Måttbandet ska också med, så jag kan planera precis hur jag vill ha det. Så roligt!! jag älskar just den biten med att flytta, men hatar själva flytten. Alldeles för många gånger i mitt liv har jag flyttat. Men denna gång känns det ändå nästan bara roligt. Så mycket förhoppningar inför det nya. Hoppas bara inte allt går i kras.

Det enda molnet på min himmel är pengabristen. Är SÅÅ fattig. 9000 i hyra och nästan 5000 i övriga räkningar i juni. Då blir det inte mycket kvar. Som tur är kommer ju skattpengar, löneförhöjning och semester ersättning månaden efter. Tur är det. Vill gärna ha ny TV, en dvd och en ny klädsel till min soffa. Får se vad pengarna räcker till.

Kram på er

Inga kommentarer: