trailrunning

trailrunning

söndag 11 april 2010

Glad


Så här glad blir man av att få springa 21 km med flera hundra andra glada löpare. Tyvärr blev det inget varv inne på Ullevi, men en strålande morgon, duktiga farthållare och god kexchoklad. 21 km är nytt rekord för mig på träning och det var faktiskt inte ens jobbigt. C stumnade på slutet så jag fick peppa henne sista biten in i mål. Men med tanke på att hon aldrig sprungit längre än 15 km så var det en imponerande insats. Som vanligt finns det de som sprungit ännu längre, exempelvis Andréa som ultradebuterat och alltid lika imponerande Mia som sprungit 160 km!! Men jag är glad och nöjd med min insats ändå.

2 kommentarer:

Frykenmo sa...

Grattis, jag tog samma sträcka i dag på morgonen. Inte med sällskap men med musik i öronen.
Men grattis igen till längsta träningspasset :-)

Ha det....frykenmo

Löpning & Livet sa...

Du ska vara jättenöjd!! En gång var ju 21km rekord för mig och Mia också. Även om det ofta känns som man är hopplöst efter så får man försöka intala sig att det är bättre att skynda långsamt. Många ökar ju väldigt snabbt och riskerar att bli skadade ist.. bättre att öka sakta men säkert och hålla hela vägen brukar jag tänka! :)

Grattis till perset!