trailrunning

trailrunning

måndag 10 maj 2010

skärgårdshelg och banintervaller

Helgen har spenderats i skärgården slappandes, släppandes alla måsten och all stress som förföljt mig sista tiden. Inget jobb, ingen löpning (vilket för det mesta är kul, men ibland känns som en extra stressfaktor), bara god mat, god dryck och trevligt sällskap. Några timmar ute till havs gjorde underverk med själen.

Idag spenderades dagen med idrottsdag på Slottskogsvallen. Jag passade på att avverka ett stegintervallpass på lunchen. Körde 1x800+2x400+3X300+4X200+5X100. Det kändes mycket bra. Lätt och fint. Varje varv hade jag dessutom en helt fantastisk hejarklack på läktaren. Jag kände mig som en riktig sprinter. 

Dagen avslutades med några timmars gemensamt rättande av Svesnka NP följt av enskilt rättande av Engelska NP. Nu är jag lite närmare målet. Har dessutom gjort en plan för de närmaste veckorna. Så just nu känns allt bra. Jag har allt under kontroll. Som jag vill ha det.

Inga kommentarer: