trailrunning

trailrunning

fredag 14 maj 2010

Skogsintervaller och orientering

Är i Örebro på lite semester och har passat på att springa lite. Såväl vanlig löpning med min käre far som orientering med honom och systersonen. Vädret lämnar lite annat att önska, men som jag skrivit innan gillar jag ju att springa i regn. Här i Örebro finns det flacka fina terrängspår som passar bra för intervaller, så intervaller fick det bli. Efter 2 km lugn uppvärmning med pappa släppte jag iväg honom (han är fasligt snabb). 3+2+1,5 km bestämde jag mig för, i stegrande fart. det gick mycket bra. Luften var syrerik och underlaget mjukt och följsamt. Det gick inte direkt i några rekordfarter, men jag kände mg nöjd och glad.

Idag var vi i kinkhyttan på orientering. Min bana var 3,2 km och borde väl löpas på knappa 20 minuter. Jag orienterar dock hellre än bra och dessutom alldeles för sällan, så jag missade vid varje kontroll. Inte så mycket vilse, mer lite snett och vint. Tiden blev således 53 minuter och banlängden snarare 7-8 km, men roligt var det.

Ikväll och imorgon ska jag öva basgångar så att fingrarna blöder. Nästa vecka blir det några lättintervaller och ett lätt "känna på kroppen" pass. Sen väntar varvet. 


Inga kommentarer: