trailrunning

trailrunning

fredag 18 juni 2010

Tjock men lycklig

Jag väger mig en gång i veckan sen jag blev gravid och fram tills nu har det inte hänt så mycket. Inte heller magen har synts så värst mycket, jag är ju inte pinnsmal till att börja med och har alltid kunnat se gravid ut om jag bara velat. Vi tar bilder varje vecka och magen har snarare krympt än växt sen vi började med det i vecka 15. Senaste veckan har det dock känts som att magen växt lite och blivit hårdare. I morse hade jag dessutom gått upp drygt ett kilo sen förra veckan (totalt drygt tre kilo). Kanske börjar det hända saker nu. Jag möter det med skräckblandad förtjusning. är rädd att bli en flodhäst, men längtar samtidigt efter magen. Allra mest längtar jag efter att känna bebisen. En liten spark bara... eller en knuff. Så jag vet att han lever, eller hon.

2 kommentarer:

Frykenmo sa...

Grattis,grattis osv osv....
(Själv har jag fyra barn mellan 3år och 18år.)

Ha det Frykenmo....

Matilda sa...

Tjock men lycklig låter bra - stort grattis till den lilla rackaren! :)