trailrunning

trailrunning

tisdag 29 juni 2010

Kärlek

I söndags sprang jag drygt 4 kilometer. Kroppen kändes tung, men det var samtidigt skönt att komma ut och sträcka på benen lite. Jag vet egentligen inte vad som var fel, pulsen låg väldigt lågt och det var egentligen inte jobbigt på det sättet. Men ibland känns bara kroppen fel. Benen känns som stockar och nån fart kommer går inte att komma upp i. Jag tror inte ens att det har med graviditeten att göra. Ibland har man bara sådana dagar. Nu väntas varma sommardagar och förhoppningsvis en och annan löptur med efterföljande bad. Finns det nåt bättre än att slänga sig i en kall sjö efter att ha sprungit sig svettig?

Idag var det dags för rutin ultraljud. Spännande att äntligen få se bebisen. Skrämmande att något skulle kunna vara fel. Men allt var precis som det skulle. Knyttet har både hjärna och hjärta och dessutom alla organ på plats. Jag blev alldeles förstummad och tårögd av upplevelsen. Det var stort. Obeskrivligt. När vi kom hem berättade vi för J. Hon blev så glad att jag återigen blev rörd till tårar. Fick världens finaste lapp: Jag älskar dig Mina och jag älskar dig bebisen, stod det på lappen. 

Jag älskar J, H knyttet och mitt liv


Inga kommentarer: