trailrunning

trailrunning

tisdag 9 november 2010

Träningstankar

Efter att ha spenderat övervägande tiden av helgen på ett hotellrum i Stockholm (eftersom lilltjejen drabbades av hög feber under vår minisemester) var det otroligt skönt att få avsluta måndagen med ett pass på gymmet. Jag hade sällskap av finaste kollegan och vännen C. 30 minuters struntpratande på crosstrainern följt av hård överkroppsträning med särskilt fokus på rygg fick vi ihop. Kände mig som vanligt lite tom efteråt. Träning utan ordentliga pulstoppar är inte lika tillfredsställande som riktigt hårda intervaller eller tröskelpass. Längtar efter de riktigt ansträngande passen, men nu är det inte långt kvar. Jag har börjat kolla lite efter bra träningsmöjligheter under mammaledigheten. Sats och F&S har klasser, men det känns inte så där superlockande faktiskt. Lite för sällan och lite för mesigt för min smak, då kan jag nog lika gärna köra hemma själv särskilt eftersom jag redan har ett gymkort hos en helt annan kedja. Monika Björns personligt utformade kurser känns mer lockande men är ju tokdyra, så det går också bort. Tillslut fastnade jag för Mamma-bootcamp-konceptet, relativt billigt, lagom utmanande och dessutom kan bebisen följa med. I kombination med IK-jogg-träningar i Skatås och ett och annat pass på gymmet (utan bebis) samt hemmaträning och barnvagnsjogg (med bebis) så ska jag nog bli nöjd.


Inga kommentarer: