trailrunning

trailrunning

tisdag 2 november 2010

30 dagar

Idag är det exakt en månad till beräknad förlossning. 30 dagar. Det känns både långt borta och väldigt, väldigt snart samtidigt. I helgen monterade vi spjälsäng och möblerade om här hemma. H har dessutom byggt ett skötbord att sätta på spjälsängen. Han är duktig min älskling. På senaste föräldrautbildningen fick vi se en film om förlossningen. Jag blev väldigt inspirerad och rörd till tårar. Jag känner mig helt redo för den uppgiften. Jag längtar så efter det nya lilla livet. Samtidigt är det så klart skrämmande. Hela livet kommer ju att förändras. Detta lilla barn som just nu bor i min mage kommer att vara beroende av mig i många år framöver. Det är ett stort ansvar. Jag hoppas och tror att jag kommer att klara av det, men ibland väcks tvivlen. Hur ska jag räcka till?

Nu ska vi iväg till barnmorskan. Lyssna på bebisens hjärta. Det är alltid lika spännande. Sen är det dags för veckans sista arbetsdag. Onsdag och torsdag jobbar jag hemifrån med min kurs. Fredag betyder ledig dag och utflykt till Stockholm med min lilla familj.

2 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

30 dagar går fort! (själv har jag 107 kvar :) ) Klart du kommer klara av mammalivet helt perfekt, ingen är en bättre mamma till ditt barn Än just du!

Thomas Johansson sa...

Snart kommer mitt nya barnbarn till världen! Det blir mysigt. Ha det så bra i Sthlm om vi inte hörs innan.