trailrunning

trailrunning

tisdag 26 april 2011

Mamma Bootcamp och njutningslöpning





Efter en natt med ganska lite sömn klev vi upp när H gick till jobbet. Inez har en liten ögoninfektion och har varit ängslig från och till hela natten. Till min glädje sken solen utanför fönstret och Mamma Bootcamp kändes som precis vad vi behövde för att kickstarta dagen. Tanken var att Inez skulle sova förmiddag under passet, men den oroliga natten och det tidiga uppstigandet gjorde att hon somnade redan vid åtta och vaknade lagom till vi skulle åka. Så istället för att sova ägnade hon timmen åt att prata, skratta och gorma. Så länge hon fick "vara med" gick det bra, men när hon förväntades vara för långa stunder i vagnen blev hon ilsken. På det hela taget var hon dock med på noterna och tyckte det var skoj att se mamma göra utfallssteg och springa uppför en trappa samt ligga bredvid när mamma gjorde plankan.

Passet var skönt. Lagom jobbigt, eller kanske i lättaste laget. Bra och enkla övningar med fokus på bålstyrka och stabilitet. Det allra bästa med passet var kravlösheten och att det kändes okej med en högljud bebisdam och okej att ta en liten amningspaus mitt i. Härliga Eva var inspirerande och hejade på oss mammor. Slottsskogen visade sig från sin allra vackraste sida med blomsterprakt och kvittrande fåglar så när Inez efter passet somnade skönt i min famn passade jag på att ta en kortare vagnjogg runt parken. Skönt att rensa ur påskhelgens träning ur benen. Som pricken över i avslutade vi det hela med kaffe och hallonsorbet i Villa Belparcs trädgård. Härligt!

2 kommentarer:

Fit-Eva sa...

Härligt att du och Inez kom!
Och jag håller med om att det är det kravlösa som är bland det härligaste med den här träningsformen.
Och jag kan väl erkänna att det blev en liten "mjukstart" idag - det kommer att bli hårdare, vill ju inte "skrämma bort" alla direkt ;-)

mina sa...

Det låter bra! Vi ska försöka komma så ofta som möjligt