trailrunning

trailrunning

tisdag 12 april 2011

Semester och sorg i hjärtat

Jag hade egentligen skrivit ett långt inlägg om semestern, men sen kom gårdagen. Bara massa elände. Min fina mormor gick bort väldigt plötsligt och min arbetsplats är nu helt utdömd. Att läsa inspektionsrapporten ger kalla kårar. Hur kunde det gå så här?

Sådana dagar är jag extra glad för Inez. Hon lyser verklien upp den mörkaste dagmed sina glädjetjut, skratt och leenden. Under semestern har lillan lärt sig att greppa, hittat sina tår och fått en tand.

Jag hade tänkt skriva om morgonlöpning på stranden, svettiga powersteppass och blöta vattengypasessioner, men jag gör som Mia och mörkar min träning och väljer istället att avsluta med några semesterbilder

5 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

så tråkigt :(

Men som du säger, mitt i eländet har du världens sötaste lilla tjej! hon är verkligen urgullig!

Karin Engen sa...

Det ser ut som att ni har haft en underbar semester på bilderna, men jag förstår att glädjen förtas när man får ett sådant tråkigt besked! Jag tänker på er.

mina sa...

Tack :)

Anonym sa...

Så oerhört tråkigt. Tänker på dig.

Marta sa...

Det var mycket elände på en och samma gång. Det låter tufft och ledsamt. Vad kan man säga? Strunta i att vara stark och ge dig hän det du känner. Gråt ut din sorg och ge luft åt allt som bubblar och pyr. Och framförallt tillåt dig vara glad och lycklig de stunder den känslan kommer, det skulle nog din mormor velat. Kram på dig!