trailrunning

trailrunning

onsdag 26 januari 2011

I have joined the movement


Jag gillar utmaningar och sporras av träningsprogram, så när Stadiums 21 dagars utmaning "Join the movement" damp ner i mejlkorgen pausade jag min egna styrkeutmaning till förmån för denna.

Dagens övningar var (i min något modifierade version):

2 x 60 sek plankan

2 x 15 smala armhävningar (varav de tio första i varje omgång på tå)

2 x 15 benböj med Inez (minst lika jobbigt för armar och axlar som för benen)

2 x 15 flies med exetube (som de passande nog hade extrapris på på apoteket, snacka om flyt)


Som uppvärmning kör jag promenader istället för hopprep. Idag fick jag ihop en hel mil i riktigt högt tempo. Jag har hittat min försvunna Ipod och laddat den med ljudböcker. Det gör promenerandet väldigt mycket lättare för mig som annars tycker att promenader är aningens trist. Karin Fossums "Den som fruktar vargen" gjorde mig sällskap på dagens promenad. Efter första timmen verkar den lovande och jag ser riktigt fram emot morgonens promenad.

Inez tränar också för fullt. Hon har börjat upptäcka att hennes ben och armar tillhör henne och att hon kan styra dem. Roligast just nu tycker hon att det är att sparka på nallarna i babysittern och att bita på händerna. Att prata med mig och med djuren i mobilen är en annan favorit. Jag skulle kunna betrakta henne i timmar.


2 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Ja ljudböcker kan nog bli min promenadräddning också :)

Vad söt hon är!!

Känns helkonstigt att jag snart har en sån hemma också :)

Karin Engen sa...

Åh vad söt hon är!