trailrunning

trailrunning

torsdag 27 januari 2011

Uppsplittrad träning med superjobbiga armhävningar

Idag har Inez varit lite kinkig och inte alls velat vara ifrån sin mamma några långa stunder. Som tur är har jag inget emot att sitta med henne i famnen och efter några veckors träning kan jag nu göra det mesta med henne på armen, fixa mat, äta, plocka undan, läsa, skriva på datorn etc. En sak som inte går är ju dock armhävningar, rygglyft och andra aktiviteter som stod på programmet i dagens Join the movement. Efter en del trixande fick jag tillslut till samtliga fyra övningar plus en minuts planka och tio vanliga armhävningar.

Dagens övningar:

2x 15 rygglyft
2 x 20 bäckenlyft
2 x 20 assymetriska armhävningar + 10 vanliga (orkade inte göra de assymetriska på tå så jag la till 10 vanliga på tå som kompensation)
2 x 15 axellyft md exetuben

1 minut planka

Ganska jobbigt var det allt även om fyra små övningar känns lite futtigt. Fördelen är ju att det går att hitta tid till dem även med en lite kinkig bebis som pockar på ens uppmärksamhet.

Nu är det dags att ladda depåerna med färsk mango och banan innan det är dags för oss att ge oss ut i solskenet för att hämta storasyster på skolan.






2 kommentarer:

Thomas Johansson sa...

Vad är den där exetuben för nån tub?

mina sa...

Den är ett gummiband med handtag...typ