trailrunning

trailrunning

måndag 21 mars 2011

15 km pannbensbyggande

Jag ska inte tråka ut er med en detaljerad beskrivning av mitt löppass, men det var av det mer pannbensbyggande slaget. Det innehöll långa uppförsbackar, mängder av grus, extremt mycket motvind och en hel del avgaser och fula delar av Göteborg. När snön smälter blir inte stan särskilt vacker. Motvind och vagn är ingen bra kombination har jag konstaterat tidigare, det blir som ett segel av korgen under vagnen. För ganska många hade 15 km knappt räknats som ett långpass, särskilt inte med mina modesta kilometertider, men för mig var detta nytt rekord den här sidan graviditeten och i ärlighetens namn hade det lätt räknats som ett långpass för mig även innan.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Klart att det räknas! Jag är väldigt imponerad. Jag pallar inte att springa mer än fem km på någon sida av graviditeten :-) Himla söt är hon också Inez. Lycka till med löpningen!

Frykenmo sa...

Långpass är väl definitionen när man själv tycker det är långt :-)
15km i Göteborgsmotvind är väl nästa att definiera som en liten "ultra" :-)

Ha det...frykenmo