trailrunning

trailrunning

fredag 15 februari 2008

sol ute sol inne sol i hjärta sol i sinne

Det blev varken presidentvalet eller smink denna gång... ledsen att göra alla mina hundratals läsare besvikna.

Istället en stilla hyllning till solen. Kan inte hjälpa det, men mitt humör är otroligt väderstyrt. Denna vinter har varit väldigt deprimerande med tunga moln och nästan inget ljus. Är det konstigt om vi svenskar är ett inbundet och deprimerat folk? Under den mörka tiden orkar man ju knappt gå utanför dörren .

Men nu! Nu skiner solen! Nu sjunger mitt hjärta vårsånger och jag vill bara skutta runt och pussa alla jag ser på kinden. Säga "Hej låt oss ta en svängom!", men det kan man ju inte, så skulle jag väl arresteras för förargelseväckande beteende. Jag får nöja mig mig med att ta några hoppsasteg så där i skymundan och hoppas att ingen ser...

Inga kommentarer: