trailrunning

trailrunning

tisdag 14 juni 2011

Back on track


14,5 kilometer med IK jogg i Skatås gav mig motivationen åter. Terrängintervaller, ömsom upp ömsom ner, stod på schemat och det är verkligen min melodi. Jag är som bäst i skogen skuttandes som en bergsget. Särskilt utför är jag snabb och oräddoch jag fullkomligt älskar den typen av löpning.

Med en så perfekt inledning på veckan kan det ju inte bli annat än bra. Förutom detta pass buder veckan på två vagnpass och dessutom distansrekord på lördag i orm av Skatås All-in. Jag ska inte springa alla slingorna, men tänkte försöka mig på de två första 18 + 8. Det ska bli roligt och utmanande. jag har aldrig sprungit längre än en halvmara, men med tillräckligt lugnt tempo borde det inte vara några problem.

Två styrkepass ska också klämmas in. Varje vecka har jag lagt in två styrkepass i schemat, hemmastyrka med särskild fokus på bål och ben eller mamma bootcamp de veckor det passar in i schemat. I dag blir det Bootcamp. Det var ett tag sen vi var där, eftersom livet med arbete och resor kommit emellan, men nu är det dags igen. Vi inleder med några lugna kilometer vagnjogg. Efter en natt med nästan obefintligt med sömn tror jag att det är ett perfekt sätt att kickstarta dagen.

3 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Vad roligt att du är på g igen!! Och om du känner för en vagnjogg imorn bitti/ tidig fm så är det bara att hojta, jag ska till Gbg nu och kommer bo i kville. Hade tänkt mig en sväng genom Eriksberg och kanske över bron och tillbaka, men jag är öppen för förslag! :)

mina sa...

Ja vad roligt! Hur långt hade du tänkt dig? Jag inboxar dig mitt mobilnummer på facebook. Jag lämnar på skolan vid åtta och ska sen iväg vid elva, men gärna en morgontur med vagnarna :)

Thomas Johansson sa...

Tillbaka på spåret, alltså? Du som är snabb utför skulle följa med farsan till England nästa gång och prova ett rejält fell race.