trailrunning

trailrunning

tisdag 14 juni 2011

Underbara dagar

Det blev ett riktigt lyckat träningspass idag också trots nattens sömnbrist. Mamma bootcampen var välbehövlig eftersom jag slarvat lite med hemma träningen. Jag är en i grunden rätt stark person som lätt bygger muskler, men jag slarvar ibland med stryrketräningen, särskilt när löpningen är i fokus. Jag glömmer liksom bort styrkan om jag inte kör den regelbundet. Därför är Botcampen så bra för mig just nu. Den får mig att köra igenom hela kroppen utan att behöva gå in och svettas på gymmet. Jag älskar att lyfta tunga vikter och svettas och verkligen ta ut det yttersta ur musklerna, men just nu finns inte tid och plats för det i schemat. Då är bootcampen perfekt. Det och hemmaträning, där jag lånar en del av Evas övningar till min egen lilla bootcamp.

I morgon ska jag springa med Andréa och Sixten. Det ska bli superroligt att träffa lille Sixten som jag ju bara sett på bild, och hans mamma (som jag ju också mest sett på bild). Sen ska vi fika med FL-mammorna och senare på kvällen är det Tupperware-fika hos en av mammorna. En fullspäckad dag helt enkelt. Precis som jag vill ha det.

Nu hoppas vi på lite bättre sömn i natt så att vi båda orkar med morgondagens alla bestyr.

Inga kommentarer: