trailrunning

trailrunning

torsdag 23 juni 2011

Midsommar och vilovecka



I morgon är det midsommar och jag börjar inse att det inte blir mycket tränat den här veckan. Intervaller i måndags och lite hemmastyrka och en långpromenad i skogen idag, men annars har det varit en riktig vilovecka. Inte helt planerat, men sömnen och en massa oro för jobbet stört och gjort att jag känt mig ur fas. Kvällstid har det varken funnits tid eller ork och att springa med vagnen har inte känts lockande alls. Särskilt inte med tanke på det ostadiga vädret. Med tanke på hur mycket jag sprang förra veckan kanske vilovecka inte är helt oförtjänt. 57 km fick jag ihop vilket är nytt veckomängdsrekord för mig. 27 av dem sprangs dessutom på samma dag. Det var långt, men kändes helt okej. Ingen ledbrutenhet eller träningsvärk alls faktiskt. Det bådar gott inför Lidingöloppet. Ett par sådana pass till och kanske ett som samlar ihop över 30 kilometer ska jag försöka få till under sommaren. Men nu vilar jag och i morgon är det som sagt midsommar. Vi ska ut i skärgården, hela den lilla familjen. Det ska bli härligt oavsett väder faktiskt. Jag ska bara slappna av och njuta av god mat och gott sällskap. Inte tänka på jobb, studier eller något annat jobbigt på hela dagen.

På söndag ska jag nog springa tusingar. Vi säger så.



1 kommentar:

Löpning & Livet sa...

Låter som bra planer. Glad midsommar!