trailrunning

trailrunning

söndag 15 augusti 2010

Hösttermin och nya tag

Jag får alltid en känsla av energi och kraft för nya tag när hösten närmar sig och skolan drar igång igen efter sommarlovet. Träningen har legat lågt under sommaren, delvis på grund av graviditeten, men också på grund av värme och brist på rutiner. Nu är det dags för höst och massor av rutiner vilket gör att träningen också kommer att få mer fokus. Under början av hösten ska jag springa diverse smålopp. Mest stafetter och så ett terränglopp som verkar superkul. Det blir tävling helt utan prestationskrav. Bara för att det är väldigt roligt att springa tävling. Det är en alldeles särskild känsla att dela löpupplevelsen med en massa andra taggade personer. 

Dessutom drar Kettlebellsarmyn igång på tisdag. Det ska bli jättekul, jag får se bara hur länge kroppen orkar, men några veckor ska jag nog fixa. Löpningen kommer att fortsätta vara lufsbetonad och jag ska försöka springa så länge det är njutbart ute. Ett par gånger i veckan räcker. Lite gymträning och kanske en eller annan timme på crosstrainern har jag också tänkt få in. Särskilt mot slutet när det börjar bli mörkt och kallt och antagligen ganska tungt. 

Jag älskar verkligen hösten och längtar nu tills den anländer på riktigt, med sina vackra färger och sin höga klara luft.


2 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Det det skulle verkligen kunna vara en beskrivning av mig också :) Brist på rutiner, graviditet och värme. Jag längtar också till hösten, skön sval luft och härligt springväder! Får se om det blir några fler lopp dock. Midnattsloppet tror jag att jag ska springa, men sen får vi se. Jag tror jag har lite svårt att inte springa för fullt när det är tävling och då är det nog bättre jag låter bli :)

Ska bli roligt att ses på tisdag!

Thomas Johansson sa...

Kul att du är med på terrängloppet, men lova mig att du lufsar och tar det riktigt lugnt.