trailrunning

trailrunning

måndag 21 februari 2011

Jobb, plugg och träningsdrömmar

Idag var jag och Inez på jobbet en stund. Det var inte det muntraste jag gjort på länge, men med tanke på läget var det nödvändigt. Dessutom passade jag på att ansöka om förlängd föräldraledighet. Det nya budet är att jag ska vara hemma till jul. Håller sakta på att vänja mig vid tanken. Det här med ledighet är ju inte riktigt min grej. Men med studierna, träningen och framförallt min alldeles bedårande lilla bebistjej ska det nog gå bra. Till och med bli riktigt mysigt.

Annars har det blivit mycket pluggande idag. Ska till universitetet i morgon och hade en del att ta igen. Skolutveckling var temat och litteraturen var riktigt intressant och stimulerande. Skolutveckling är verkligen något jag vill arbeta med på ett eller annat sätt.

En mycket kort springtur har också hunnits med. 20 minuter med vagnen i långsamt tempo bjöd dagen på. Jag hade tänkt lägga in gångpauser, men det var lite för kallt för det idag, bättre då att sänka tempot. Solen värmde lite gran och det var ganska vindstilla. På hela taget en fin eftermiddag även om det var bra mycket tyngre än i lördags, men konstigt vore ju annars.

Nu ska jag ägna ännu några timmar åt skolböckerna och hoppas på en god natts sömn så vi orkar med heldagen i morgon

Inga kommentarer: