trailrunning

trailrunning

torsdag 19 maj 2011

Ett helt nytt läge?


Vi sprang en sväng längs den blå linjen idag igen Inez och jag

Med bara två dagar kvar till varvet har förutsättningarna förändrats rejält. Camilla, som jag skulle springa med, har blivit sjuk. Jag hade ju byggt upp hela mitt lopp kring henne. Vi skulle springa tillsammans och jag skulle fokusera på henne istället för på mig själv. Precis som förra året när jag var i 15:e veckan och därför inte ville ta i för hårt. Det var mitt livs roligaste halvmara. Helt ojobbig.

Nu är hon alltså sjuk och jag måste göra en ny plan. Springa själv. Det är svårt. Urjobbigt. Nu blir det ju liksom bara jag som är ansvarig för min prestation. Ingen annan. Även om jag fortfarande tänker att det är en kul grej mest och att jag inte riktigt är i toppform så börar ändå tankarna om en målsättning snurra runt i huvudet. Vad är rimligt? 6 minuters tempo? Under 2 timmar? Hur ska jag gå tillväga: Öppna lugnt och sedan öka om krafter finns? Eller gå ut hårt och se hur långt det räcker? Kanske någonstans mitt emellan...

Jag tror att jag ska känna efter på lördag helt enkelt. Låta kroppen avgöra. Flyta med helt enkelt. Så får vi se hur långt det räcker. Målet får bli att ha roligt och, som Robban skrev, springa extra snyggt på Avenyn.


2 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Satsa på att ha kul hela vägen så kommer du säkert springa snabbt av ren springglädje! Lycka till om vi inte "hörs" innan det är dags!!

Löpning & Livet sa...

Satsa på att ha kul hela vägen så kommer du säkert springa snabbt av ren springglädje! Lycka till om vi inte "hörs" innan det är dags!!