trailrunning

trailrunning

söndag 15 maj 2011

Sista kvaltetspasset

Nu är det mindre än en vecka kvar till Göteborgsvarvet. Tid att börja bli lite nervös. Känna sig peppad och laddad inför den stora dagen. Så hade det kunnat vara om Göteborgsvarvet hade varit målet med min träning i år. Nu känns det istället som startskottet. Efter varvet ska jag börja träna på riktigt.

Trots att varvet alltså inte har något egentligt tävlingsfokus i år blir den kommande veckan en lugn vecka. För tillfället sitter jag och funderar på vad sista kvalitetspasset ska innehålla. Den senaste veckan har bjudit på tempolopp, backträning och mysjogg. Egentligen hade jag tänkt springa ett tempopass i dag, men eftersom det blev tempo istället för intervaller i måndags kanske det får bli långa intervaller idag. Det finns en terrängslinga en bit härifrån som jag upptäckte under graviditeten. Några varv på den får det nog bli. Ute både blåser och regnar det. Riktigt busväder. Sånt som är riktigt uppfriskande och härligt att springa i.

När jag kommer hem blir det till att ta tag i veckoplaneringen och framförallt själva Göteborgsvarvetdagen. den här veckan är det avslutning på varenda aktivitet för J och dessutom, Backafestival, lilla och stora göteborgsvarvet, farfars och morfarsbesök, fotboll, teater, vårfest och körkonsert. Mycket att få plats med, det mesta roligt, men det kräver lite planering för att gå ihop. Vilken tur att jag älskar att planera!





Inga kommentarer: