trailrunning

trailrunning

fredag 6 maj 2011

Istället för backe blev det tårta

Natten till igår sov Inez riktigt bra, med bara två korta amningspauser. Det bidrog till en fantastisk födelsedag. Jag var pigg hela dagen. Dagen började med några kilometer vagnlöpning i slottsskogen. Kroppen kändes ganska tung som alltid vid morgonträning utan ordentlig frukost innan. Jag är ingen morgonlöpare, min kropp behöver frukost för att kunna prestera. Men när målet, som idag, bara är lugn löpning fungerar det ganska att springa på morgonen. Det är ju skönt att ha det avklarat. 5 kilometer fick vi ihop jag och Inez, med en liten amningspaus mitt i. När vi sprungit klart var det dags för dagens andra träningspass Mamma Bootcamp. Det blir lite jobbigare för varje gång och denna gång fick jag inga pauser eftersom Eva tog hand om Inez när hon kinkade. Inez älskar nästan alla människor, särkilt om de pratar med henne och Eva gick hem direkt. På tisdag kommer visst GP på besök så kanske blir vi lokalkändisar. Resten av dagen bjöd på bebisfika, thaimat och vin samt lyxtårta från Steinbrenner och Nyberg.

Natten till idag bjöd på allt annat än god nattsömn. Inez skrek en gång i halvtimmen hela natten utan överdrift. Hon var vaken långt ifrån alla gångerna, men det skär i mitt hjärta när hon låter så ledsen. Som ett resultat av natten orkade jag inte ur sängen förrän framåt halv nio, då Inez var sprudlande glad och tyckte det var dags att gå upp. Efter en lång frukost och en handlingsrunda inför morgondagen insåg jag att jag varken skulle orka eller hinna springa några backintervaller idag. De får helt enkel vänta till nästa vecka. Istället åt jag resterna av gårdagens tårta till lunch. Så kan det också bli ibland


Inga kommentarer: