trailrunning

trailrunning

tisdag 25 mars 2008

hemma igen

Det harit en solig rolig och alldeles underbar weekend i New York. Det var precis vad jag behövde. Dagar fyllda av shopping och uppskattande blickar från amerikaner. Långa promenader och fantastiska vyer. Tidsomställningen gjorde att det var svårt att sova och första natten var ett enda långt grubblande. Varför? När bestämde han sig osv. Drömmarna som avbröt grubblandet var skrämmande och fyllda av hemskheter. Jag grät en lång stund i kapp med duschens strålar, men sen blev det en helt underbar dag. Nästa natt fylldes också av grubblande, men denna gång lite lättare. Lite mer till freds. Sista natten sov jag riktigt bra. Jag känner mig färdiggrubblad nu. Det var inte mer än en vecka sen mitt hjärta slogs i tusen bitar, men jag har samlat ihop dem nu och satt ihop det. Det kommer nog att vara skört ännu en tid, men det är helt nu. I dag åkte jag tåg i fyra timmar med R. Det kändes riktigt bra! Till och med att kramas kändes bra, inte sorgligt alls. Så nu känns det bara som att allt kommer att bli toppen. Faktiskt, på riktigt. Kanske kan det tyckas snart, men varför gräva ner sig i sånt man inte kan förändra?

Kram

Inga kommentarer: