trailrunning

trailrunning

onsdag 12 mars 2008

Regn regn regn


Idag både regnar det och åskar det... inte så kul. I helgen är det dags för kursavslutning på den näst sista delkursen i Svenska som andraspråk. Sen är jag minsann behörig i det med. Det är väldigt roligt, men mycket att göra och bitvis lite stressande att gå kursen. Jag vill ju så himla gärna att allt ska bli perfekt. Oron inför hur det ska bli till hösten gnager fortfarande i mig, men inte lika tydligt som innan. Den övergripande känslan är nog att allt kommer att ordna sig. Behöver ha lite is i magen också, det är ju trots allt bara mars. Önskar att alla kunde fråga lite mer sällan, jag påminns ju hela tiden om att jag varken har jobb eller lägenhet ännu. Samtidigt vet jag att de frågar av omtanke, för att de är nyfikna och bryr sig.
På lördag ska jag i alla fall till Halmstad, det ska bli riktigt mys. Ikväll är det middagsklubben som gäller. Veckans höjdpunkt! Nästa vecka är det dessutom bara tre arbetsdagar, sen flyger jag och mamma till New York! Mycket att glädjas åt alltså.

Inga kommentarer: