trailrunning

trailrunning

söndag 27 april 2008

Doften av regn


Jag har nu länge varit lyrisk av solen och logiskt sett borde jag kanske nu känna mig nere av regnet. Men riktigt så fungerar jag inte. Idag regnar det, men det är 15 grader varmt och doften av regnvåt asfalt är bland det bästa jag vet. Då vet man att våren är här på riktigt. Att det inte bara är solen som värmer. På samma sätt berättar bristen på sol för mig att jag är lycklig på riktigt. Det var inte bara vårsolen som värmde utan något annat, djupare. Flytten till Göteborg känns som mitt livs bästa beslut. Med lite tur har jag jobb om två veckor (håll tummarna), jag har nånstans att bo och jag har underbara vänner, både där och här. Det enda som svider lite är de dubbla hyrorna. 9000 i hyra är inte riktigt vad min plånbok klarar av. Eller klarar gör den väl, men det är mycket annat denna månad. Födelsedag och bröllopsfest för makarna Meral. Roliga saker. Saker som gör mig ännu mer lycklig.


Äsch, nu börjar ni nog tycka att jag är knasig så det är bäst att jag slutar

Inga kommentarer: