trailrunning

trailrunning

lördag 12 april 2008

Nu börjas det...

Jag är ibland lite manisk av mig. Engagerad kan man kalla det med ett finare ord. Jag går helt enkelt helt upp i saker, brinner för dem och låter mig uppslukas med hull och hår. Just nu gäller min mani den nya lägenheten och flytten. Jag vet att det är två månader kvar, men i mitt hjärta har jag redan flyttat. Min stackars nuvarande lägenhet får inte alls den omvårdnad den behöver närmina tankar och planer hela tiden röd hur jag ska ha det i den nya. Idag ska jag i varje fall börja packa så smått. Ägna en stund åt att städa och sen rensa lite. Det finns ju mycket man kan packa långt innan.

Lovade mina åttor att skiva om dem i min blogg så jag får väl göra det :). de har varit jätteduktiga hela veckan och då är de ett sant nöje att jobba med. Alla klasserna har varit jätteduktiga och positiva hela veckan. Då är det SÅ roligt att jobba. Jag älskar mitt jobb, men vissa dagar kan det kännas rätt så tärande. Men jag trivs så bra på skolan och tycker så mycket om eleverna. Gud vad jag jag kommer att sakna dem när jag flyttar, önskar att jag kunde ta dem med mig. Liksom flytta hela arbetsplatsen till Göteborg. Men det går ju inte. Hoppas jag får ett nytt jobb med lika fina ungar och kollegor.

Inga kommentarer: