trailrunning

trailrunning

onsdag 3 februari 2010

Det här med löparbloggar

Jag vet inte... idag har jag läst massor av löparbloggar. Jag läste om fenomenet i en biosalong i söndags, att allt fler bloggar om sin träning.  Jag har ju bloggat ett tag, men tappat inspirationen ochunder en tid funderat på att nischa min blogg till att helt handla om löpning och min träning. Samtidigt kan jag känna: varför skulle nån vilja läsa om det? Å andra sidan, varför skulle nån vilja läsa ens blogg över huvud taget? Varför intresserar sig folk för vad Kenza har för skor eller vad Blondinbella åt till frukost? Ingen aning faktiskt. Den andra frågan som jag så kart måste ställa mig är om det spelar nån roll... Om folk läser alltså. Antagligen inte. Eller lite. Det är ju roligare om man har läsare.

Efter min rundsurfning på andras bloggar kan jag bara konstatera att det finns en uppsjö. Några välskrivna, andra med halvtaskig svenska, några snygga, andra rent av anskrämliga, vissa elitsatsande, andra mer som jag själv. Intressant är det, men intressant nog att fastna i? Nja... Vi får väl se. Jag fortsätter nog blogga ett tag till i varje fall. Så länge jag själv tycker att det är roligt. 


Inga kommentarer: