trailrunning

trailrunning

onsdag 17 februari 2010

löpband

Idag hade jag egentligen tänkt köra långpass, men ibland får även en fyrkantig flicka som jag ändra sina planer. C ringde igår och frågade om jag ville jobba lite (intervjua lämpliga kandidater för mina engelsktimmar) och samtidigt passa på att träna lite lunchlöpning. I utbyte utlovades långpass på fredag morgon. Eftersom jag faktiskt saknar jobbet när jag inte är där och inte kan motstå en dag i C's sällskap tackade jag ja trots att det rubbade mina planer.

Sagt och gjort, efter en rokad i schemat passade det bäst att lägga söndagens tempopass i dag eftersom jag ogillar backpass på löpband. Eftersom vår specialitet är att snacka bort tid hade vi bara 40 minuter till vårt förfogande, men det passade egentligen ganska bra. Lite orolig för hur benen skulle kännas idag var jag, men de verkar ha mått bra av gårdagens återhämtningspass. Benen kändes lätta och pulsen ökade i lagom tempo tillsammans med mig. ökade farten var 2,5:e minut 9: Inga problem, lätta ben 10: Det här kommer att gå lysande 11: Tittade på TV:n (galen karl som drack sprit fats han var sjuk) 11,5: Mera TV (vad håller han på med?ska han springa nu också?) 12: tänker på tekniken 12,5: Tralala vad bra det här går, 13 TV:n igen (10 snapsar klockan 9 på morgonen, med hög feber... hur ska detta gå?)13: Det är ganska varmt det här... 14: Sneglar på klockan 14,5 Bara lite till 14,8: Det känns som att jag ska kräkas 11: Pust! Pust! 10: Glad : Nöjd. Sammanlagt 6,5 km.  Snittfart 5,05, Maxfart, 4,05 . Snittpuls 154, Maxpuls 179.  Mycket siffror blev det. Kändes som ett riktigt bra pass. Hade kunnat hålla på ett tag till, pressat ut lite till ur kroppen. Känner mig i form. I fas. Skönt.

En märklig detalj var att jag idag när jag knöt på mig skorna hade lägre puls än när jag härom dagen efter sängående försökte mäta min vilopuls. Hur ska jag tolka det?

1 kommentar:

Thomas Johansson sa...

Men inte är du väl fyrkantig? När du var liten var du ganska rund, men nu är du väl mest bara fin, snäll och bra. Fast du kanske inte behöver både jobba och plugga på lovet. Ta det lite lugnt.