trailrunning

trailrunning

fredag 12 februari 2010

Sportlov!

Snart slut på en särdeles trevlig arbetsdag som började på Konsthallen och avslutades med en timmes "V-for Vendetta", däremellan 90 minuter översättning  av Romeo and Juliet till modern engelska. Ibland har jag helt fantastiska elever.

Trots detta ska det bli oerhört skönt med sportlovet som inleds idag. Att vara lärare är verkligen det roligaste som finns, men ibland står det en upp i halsen Dessutom har jag tonvis att göra på min halvfartsutbildning så lovet kommer väldigt lägligt.  

Nästa vecka kommer att gå i sportens tecken. Redan imorgon kör min stora idol Helena sitt första lopp och sen är det skidor nästan varje kväll. Dagarna kommer att fyllas av plugg och träning. Jag ska försöka påta ihop ett eget schema för nästa vecka. Återkommer om detta.


1 kommentar:

Thomas Johansson sa...

Schemalägga lovet, hmmm?? Glöm inte bort att vila.